- See more at: http://www.mybloggeradvice.com/2013/09/create-pop-up-email-widget.html#sthash.Zyh31MDK.dpuf

Proje Yönetimi Sertifika Programı ve PMP Sertifikası Eğitimi Türkiye'de İlk Defa Stratejik Proje Seçimi ve Fizibilite Sertifika Programı Proje Yönetimi Metodolojisi ve Uygulamaları Eğitimi PMP olmanın yolu, PMI'ın Global REP ünvanlı eğitim merkezi PEM

KOTU KALITE YONETIMI, KOTU SONUCLAR

1 Aralık 2013 Pazar

Proje Yönetimi Hatası - Kötü bir Kalite Yönetimi Kötü sonuçlar
Kalite yönetiminin amacı öncelikle müşterinin kalite beklentisini anlamak, daha sonra proaktif bir plan ve süreç hazırlayarak bu beklentileri karşılamaya çalışmak olmalıdır.
Kalite ile ilgili sorunların ortaya çıktığı yerler;
·         Tekrar yapılması gereken işler; Bir işin tekrar yapılması tamamlandığını düşündüğünüz bir işin düzeltilmesi anlamına gelir. Bu sorun büyük çoğunlukla kalite yönetim süreçlerindeki bozukluklardan kaynaklanır
·         Yüksek operasyon maliyetleri; projede ortaya çıkan hatalar için işlerin yeniden yapılması veya düzeltilmesi gerekecek ve buna bağlı olarak operasyon giderleri de artacaktır.
·         Müşteri memnuniyetsizliği; eğer çözümünüz kaliteli değilse müşteriniz memnun olmayacaktır. Başka bir alternatifi varsa tekrar sizi tercih etmeyebilir.
·         Kaçırılan termin tarihleri ve aşılan bütçeler; kalitesi ürünler üretilen projelerde genellikle bitiş tarihlerine uyulamama ve bütçeyi aşma sorunları görülür. Bu da projenin tüm ticari değerini yitirmesine yol açabilir.
·         Düşük moral; Kimse düşük kalitede iş çıkartılan bir projede yer almak istemez. Bu tür projelerde moral ve motivasyon düşecektir.
Bu sorunları kalite yönetimi uygulayarak çözebilirsiniz. Peki bu durumlarda ne yapılabilir;
Kalite yönetiminin 3 temel bileşeni vardır.  Bunlardan ilki kalite hedeflerinin ve ihtiyaçlarının belirlenmesidir.  Eğer müşterinizin kalite ihtiyaçlarını bilmiyorsanız ona istediği kalitede ürün veremezsiniz. Gereksinim analizi ile birlikte kalite ihtiyaçlarının da belirlenmesi gerekmektedir.
İkincisi Kalite kontrol aktiviteleridir. Kalite kontrol aktiviteleri üretilen ürünlerin istenen standartta olmasını kontrol eder. Gözlem, inceleme, kontrol listeleri kullanmak bu aktivitelerden sayılabilir.
Üçüncüsü de kalite güvence aktiviteleridir. Bu aktiviteler ile ürünlerin istenen kalite standartlarında üretilmesi için hazırlanan süreçlere uyumluluk kontrol altında tutulur. Denetimler ve kontroller yapılarak süreç uygunluğu sağlanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

TAKİP EDİN

 
x
Subscribe
emailSubscribe to our mailing list to get the updates to your email inbox...
Delivered by FeedBurner | powered by blogtipsntricks
- See more at: http://www.mybloggeradvice.com/2013/09/create-pop-up-email-widget.html#sthash.Zyh31MDK.dpuf

Popüler Yayınlar

AddThis Smart Layers