- See more at: http://www.mybloggeradvice.com/2013/09/create-pop-up-email-widget.html#sthash.Zyh31MDK.dpuf

Proje Yönetimi Sertifika Programı ve PMP Sertifikası Eğitimi Türkiye'de İlk Defa Stratejik Proje Seçimi ve Fizibilite Sertifika Programı Proje Yönetimi Metodolojisi ve Uygulamaları Eğitimi PMP olmanın yolu, PMI'ın Global REP ünvanlı eğitim merkezi PEM

ZAMAN YONETIMI PLANI OLUSTURMA

11 Aralık 2013 Çarşamba

Projelerde yapılan zaman yönetim planı proje takviminin hazırlanması ve yönetilmesi için gerekli süreçleri tanımlamak için yapılır. Bütün projelerde zaman yönetim planı yapmak gerekmeyebilir fakat projeniz özel ilgi gerektiren karmaşık bir takvime sahip ise böyle bir yönetim planı çok işinize yarayabilir.


Proje Yönetim Planı şu bölümleri içerir;
·         Rol ve Sorumluluklar;
                Proje takvimine erişim koşulları için farklı roller belirleyebilirsiniz
                Takvim Sahibi; Genelde proje yöneticisidir;
                Kim güncelleyebilir; Çoğunlukla proje yöneticisi, fakat büyük projelerde biraz daha karmaşık olabilir. Örneğin proje kontrolörü ilk bilgiler ışığında projenin ilk takvimini hazırlayabilir ve ardından son güncellemeler için proje yöneticisi takvime erişebilir. Takım üyelerinin de kendi atandıkları aktivitelerin durumlarını güncellemesi ve son kontrol için proje yöneticisinin incelemesi de mümkün olabilir.

·         Güncelleme Sıklığı;

Çoğunlukla projelerde takvimler haftalık olarak her hafta başı güncellenir. Zaman yönetim planında takvimin güncelleme sıklığını belirtmek gerekir

·         İlerleme Bildirimleri;

Zaman planına ilerleme bildirimlerinin nasıl yapılacağının bahsedildiği bölümdür. Genelde takım üyelerinden gelen durum raporları ile yapılır, fakat bir toplantı sırasında veya email ile de bildirilebilir.

·         Takvim değişikliği gözden geçirmeleri ve onayları;

Burası takvim değişiklikleri için gereken değişiklik talep ve onay sürecinin tanımlanacağı yerdir. Proje yöneticileri zaman değişikliği olarak belirli bir süreye kadar proje teslim tarihinin sarkması inisiyatifini kullanabilir fakat bir noktadan sonra resmi değişiklik ve onay süreci gerekecektir.

·         Araçlar;

Takvim yönetiminde kullanılacak araçların tanımlandığı bölümdür. Bu araçlarla birlikte kimlerin ne yetkilerle bu araçlara erişeceği de tanımlanabilir.

·         Raporlar;

Projede ne tür raporlamaların kullanılacağı ve bunları kimlerin hangi sıklıkta erişeceği ile ilgili bilgiler yer alır.

·         Takvim Entegrasyonu;

Genelde her projenin ayrı bir takvimi vardır fakat bazı projelerde takvim alt projelerin takvimlerinin birleşiminden oluşabilir. Bu durumda bu takvimlerin ana takvime nasıl entegre olacağı ile ilgili süreci tanımlamak gerekebilir.
Proje yönetim planları proje yöneticilerine bir değer sağlamalıdır. Eğer takviminiz çok karmaşık değil ise projenizde zaman yönetim planına ihtiyacınız olmayabilir. Diğer yandan büyük ve karmaşık takvimlerde zaman yönetim planı proje yöneticisine değer sağlayacağı için kullanılması faydalı olacaktır.

Diğer Makaleler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

TAKİP EDİN

 
x
Subscribe
emailSubscribe to our mailing list to get the updates to your email inbox...
Delivered by FeedBurner | powered by blogtipsntricks
- See more at: http://www.mybloggeradvice.com/2013/09/create-pop-up-email-widget.html#sthash.Zyh31MDK.dpuf

Popüler Yayınlar

AddThis Smart Layers